Betaald via Stichting Pay.nl?

Indien er een betaling aan Stichting Pay.nl op uw bank- of creditcardafschrift staat, is er een online betaling uitgevoerd via onze systemen. Pay.nl is een betaalprovider. Dit betekent dat wij, onder toezicht van De Nederlandsche Bank, online betalingen mogelijk maken. Zo regelen we dagelijks meer dan tienduizend betalingen. Om de betaling veilig te beheren betaalt u via Stichting Pay.nl, waarna we in één keer alle betalingen overboeken naar de webshops waarvoor de betalingen bestemd zijn.

Op deze pagina vind u meer informatie over onze diensten, heeft u een vraag voor over uw bestelling, neem dan contact op met de webwinkel.

Contactgegevens opvragen

Pay.nl weet niet exact wat u online gekocht heeft. Vanwege de wet op de privacy is dat een zaak tussen u (de betaler) en webshop (de ontvanger). Elke webshop wordt vooraf door ons gecontroleerd. Wij weten dus wel altijd aan wie er betaald is. Deze informatie kunt u opvragen door het formulier hieronder in te vullen om zo in contact te komen met de onderneming.

Formaat: dd-mm-jjjj
Selecteer via welke optie er betaald is
Voer het emailadres in waarop u de betalingsinformatie wilt ontvangen
iDEAL

VEILIG BETALEN OP INTERNET VIA IDEAL

Pay.nl heeft sinds 2010 het licentie en certificaathouder van Currence, om iDEAL te mogen aanbieden als betaalinstelling. Currence is de beheerder en toezichthouder van iDEAL en draagt zorg voor de licenties en certificaten, onder strenge voorwaarden. Dit houdt in dat Currence nauwlettend in de gaten houdt of aanbieders van iDEAL zich netjes aan de regels houden.

DNB

DNB VERGUNNINGHOUDER

De Nederlandsche Bank heeft Pay.nl per 29 juli 2013 een vergunning verleend om op te treden als betaalinstelling. Dit betekent dat Pay.nl voldoet aan alle gestelde eisen. Deze eisen zijn van toepassing op verschillende zaken zoals veiligheid, techniek en stabiliteit. Door de verkregen vergunning vinden al onze activiteiten plaats onder toezicht van DNB.

Creditcard

VEILIG ONLINE BETALEN MET CREDITCARD

Pay.nl is PCI-DSS compliant (Payment Card Industy – Data Security Standard), dit betekent dat onze techniek aan strenge eisen voldoet en continue in de gaten wordt gehouden, zodat uw betaalgegevens veilig worden verwerkt. PCI-DSS is een veiligheidsstandaard die voortvloeit uit een samenwerking van de grote creditcardmaatschappijen. Uiteraard hebben wij een VISA registratie.

IS BETALEN PER TELEFOON WEL VEILIG?

Betalen via de telefoonrekening is snel en laagdrempelig. Pay.nl werkt al sinds 1999 samen met de operators aan veilige betalingen. Via onze 090X nummers kunt u micropayments (kleine betalingen) uitvoeren aan geselecteerde bedrijven. De ACM (voorheen OPTA) houdt toezicht op de naleving van strenge regels voor gebruik van informatienummers.

Wat moet ik doen als ik de website niet vertrouw en ik meer informatie wil?

Alle bij ons aangesloten webshops worden uitgebreid gescreend. Het kan dan nog steeds voorkomen dat een webwinkelier niet legitiem handelt. Als u dat vermoedt, kunt u contact met ons opnemen. Zoals bij al uw online aankopen geldt: gebruik altijd uw gezond verstand. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.

Wat moet ik doen als ik de contactgegevens van een webshop niet kan vinden?

Indien u een vraag heeft over een betaling, of in contact wilt komen met de website of webshop waar u een betaling aan gedaan heeft, kunt u ons betalingsinfoformulier invullen.

Wat moet ik doen als ik helemaal geen opdracht heb gegeven voor een betaling aan Pay.nl?

Als u vermoedt dat er fraude gepleegd is, verzoeken wij u allereerst na te kijken of u de betaling toch niet herkent. Informatie over uw betaling kunt u binnen 1 minuut aanvragen via een informatieverzoek. Wilt u meer informatie over fraude? Lees dan onze informatiepagina over Fraude.

Wat moet ik doen als ik wil weten of mijn betaling wel correct is ontvangen door de webshop?

Heeft u een betaling gedaan aan een website of webwinkel en wilt u weten of deze correct is aangekomen? Dit kunt u controleren via het betalingsinfoformulier. Wanneer u dit formulier invult ziet u de contactgegevens van de betreffende webwinkel. Omdat sommige bedrijven handelen onder verschillende handelsnamen, kan het zijn dat de bedrijfsnaam niet overeenkomt met de url van de webwinkel of website.

Wat moet ik doen als ik bij een overboeking het verkeerde betalingskenmerk heb gebruikt?

Wanneer u bij een bankoverschrijving een foutief betalingskenmerk gebruikt proberen we deze betaling alsnog te koppelen aan de juiste transactie. Kunnen we geen transactie vinden? Dan wordt deze direct teruggestort naar uw rekening. U hebt uw geld dan de volgende dag vaak al weer terug maar bij overboekingen tussen verschillende banken kan dit enkele dagen duren. Voor buitenlandse overboekingen kan dit zelfs 5 tot 10 werkdagen in beslag nemen.

Als u het bedrag nogmaals overmaakt onder vermelding van het juiste betalingskenmerk, dan kunnen we de betaling koppelen en is de transactie alsnog voltooid. Eventueel kunt u er ook voor kiezen om de bestelling opnieuw te plaatsen bij de webwinkel en via een andere betaalmethode te betalen.

Wat moet ik doen om een abonnementsdienst op te zeggen?

Wanneer u een abonnementsdienst afneemt waarvoor wij de betalingen verzorgen en deze wilt opzeggen, dient u contact op te nemen met de betreffende website of webwinkel. Via ons informatieverzoekformulier kunt u de contactgegevens van het bedrijf opzoeken. Voor bedrijven die -abonnementsdiensten verkopen hebben wij een aantal regels opgesteld. Zo is de screening door Pay.nl strenger en dient er een klantenservice aanwezig te zijn.

Kunt u de de klantenservice van de website niet bereiken of heeft u een klacht over de dienstverlening van deze website? Vul dan het contactformulier in, of bel tijdens kantooruren met onze klantenservice op 0900-payinfo (0900-  729 4636 (€ 0,15 per minuut)).

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen?

Zodra een transactie in ons systeem de status 'betaald' krijgt, gaat er direct een seintje van ons naar de webwinkel met deze info. De webwinkelier kan dan de bestelling verder afhandelen. Neem contact op met de webwinkelier voor verdere informatie. Heeft u geen contactgegevens van de webshop? Via ons informatieverzoekformulier kunt u de contactgegevens van het bedrijf opzoeken.

Kunt u de webshophouder niet bereiken of heeft u een klacht over de dienstverlening van deze webshop? Vul dan het contactformulier in, of bel tijdens kantooruren met onze klantenservice op 0900-payinfo (0900-  729 4636 (€ 0,15 per minuut)).

Wat moet ik doen als ik een betaalde bestelling wil annuleren?

Als u een bestelling wilt annuleren die u al betaald heeft, moet u daarvoor contact opnemen met de desbetreffende webshop. Via ons informatieverzoekformulier kunt u de contactgegevens van het bedrijf opzoeken. Voor alle aankopen die u online doet is de wet kopen op afstand van toepassing. Meer informatie hierover vindt u op de website van consuwijzer, een initiatief van de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Wat moet ik doen als ik een betaalde bestelling wil retourneren/ruilen?

Als u een bestelling wilt retourneren of ruilen, moet u daarvoor contact opnemen met de desbetreffende webshop. Via ons informatieverzoekformulier kunt u eventueel de contactgegevens van het bedrijf opzoeken. Voor alle aankopen die u online doet is de wet kopen op afstand van toepassing. Meer informatie hierover vindt u op de website van consuwijzer, een initiatief van de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Hand in eigen boezem & boter bij de vis.

Vertrouwen in online betalen is volgens pay.nl één van de eerste levensbehoeften van onze-, maar zeker ook van uw onderneming. Zodra de samenleving niet meer kan vertrouwen op de levering van de betaalde bestelling zal de interesse in online winkelen sterk doen dalen.

Iedereen dient hieraan een steentje bij te dragen. De banken zorgen voor stabiele systemen, de ondernemers leveren snel en correct uit en pay.nl zorgt dat malafide ondernemers zo snel mogelijk in de kiem worden gesmoord.

Onze laatste feature, en wellicht degene waar we het meest trots op zijn is onze screening. Een combinatie van technische logica en menselijk inzicht.

 

Mocht er toch een malafide ondernemer tussendoor glippen, dan voelen wij ons hiervoor verantwoordelijk. Onder het motto: "gedeelde smart is halve smart" bieden wij daarom het volgende aan:

Stuurt de klant ons zijn aangifte van oplichting toe, dan vergoeden wij, onder voorwaarden, 50% van het aankoopbedrag met een maximum van 150,00 euro!

Teller afgelopen 6 maanden *:

  • 65 ondernemers geweigerd op basis van verdachte omstandigheden
  • 179 betalingen teruggedraaid ter waarde van 21.043 euro.
  • Slechts 9 gevallen waarbij oplichting is gelukt.
* Aantallen op 1 januari 2016